lunes, 6 de abril de 2015

Rocket Man #11: Mejoras

Se ha realizado una modificación en la mecánica de activación del cohete. Rocket Man necesitará que se mantenga pulsado el botón de salto en el aire para volar. De esta forma, será más fácil definir un tiempo de vuelo concreto para esquivar proyectiles enemigos o llegar a determinadas zonas del mapa.

El juego ahora soporta hasta tres enemigos simultáneos en pantalla. Y con ello llega también un nuevo enemigo volador capaz de desplazarse por el mapa.


También se ha añadido una pantalla de título y un efecto de transición al iniciar el nivel. Aquí un vídeo con las novedades en acción.


2 comentarios:

  1. This game looks great! Awesome project! The original Game Boy is the coolest video game console ever, and I still play Game Boy on a regular basis. I'd love to have this game on a Game Boy cart for me to enjoy it on my original Game Boy (and I'd be happy to pay for it)! Please let me know how and when you will release the game! Best Banderas, Sweden

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    1. Thanks! I would also love to have a physical version of the game once it's finished. I'm even working on additional art for this purpose. It's something I hope to make if the game has enough support.

      On when it will be finished, although I have in mind some specific dates I prefer to leave that aside for now. My priority is the quality of the final game over the time it might take.

      Thanks for the encouragement. Regards,

      Imanol

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